HJJreizen.reismee.nl

De kanotocht

Vandaag maak ik een blog van vier dagen want ik ben op kanotocht geweest.

Daar had ik geen internet.

De blogs zullen ook iets korter zijn want ik moest ze dan allemaal op 1 dag schrijven en dat is wel veel!

Dag 8:

We hebben tot 8u geslapen en dan zijn we vertrokken met de mobilhome naar Clearwater.

Het was 6u rijden, de eerste stop was al na 30 min rijden.

Er was een mooie waterval te zien ongeveer 2km stappen.

Daarna begon het minder leuke stuk. We waren 2u aan het rijden toen we opeens moesten stoppen. Er was een file. We stapten uit en gingen kijken wat er aan de hand was. Er was een erg auto-ongeluk gebeurd! Het was op een brug gebeurd.De mensen bij wie het gebeurd was waren veel te snel aan het rijden.

Ze konden hun bocht blijkbaar niet pakken en vlogen uit de bocht, waardoor ze tegen de brug terecht kwamen en dan zo in het water vielen. Er werden 3 mensen afgevoerd, 2 ervan waren niet gewond want ze konden via het raam naar buiten gaan en zo uit de auto naar boven zwemmen. De andere hebben we niet gezien maar is dus ook ontsnapt uit de auto. De vierde was waarschijnlijk dood want die hebben ze niet gevonden. We hebben 4u staan wachten (want de auto moest nog gevonden worden). Gelukkig dat wij een mobilhome hadden want wij konden eten, plassen,.... De mensen in een gewone auto hadden geen eten bij zich en konden ook niet plassen. P.S. Papa was naast Maarten Van Grammeren aan het lopen terwijl hij het niet door had! Hij was daar ook in de file aan het wachten:)

Toen we eindelijk door mochten rijden was het dus al 4u en we moesten nog 4á5u rijden!

We hebben 3u gereden en dan waren we in een stad waar we inkopen deden.

Dan moesten we nog 2u rijden maar we hadden al honger dus hebben we een picnic-plaatsje gevonden waar we hebben gegeten.

Tegen dat we aankwamen was het 21u30 dus zijn we meteen gaan slapen.

Dag 9:

Vandaag vertrokken we op kanotocht. We kwamen aan bij het hutje van de organisatie.

We moesten 1u15 varen naar onze camping, we kwamen aan op onze camping.

Er was een strand en daarachter twee plaatsen voor de tenten. Wij waren in een tent met vijf en twee andere mensen sliepen in hun tent. De gids heette Mich. Hij zei bijna niets alleen als we iets vroegen. Na het middageten zijn we vrij mogen gaan kanoën, er was wel veel wind waardoor we niet veel hebben kunnen varen met de kano. Als avondeten kregen we iets subliems!

We kregen een steak met aardappel in de vel, in de aardappel zaten champignons met ajuinen. Verder hadden we er een maïskolf, salade en koude groentjes er nog bij gekregen.

Als dessert kregen we huisgemaakte cake met slagroom en en we konden ook marshmallows roosteren op het vuur.

Dag 10:

Vandaag waren we al redelijk vroeg wakker. Als ontbijt kregen we spek met ei.

We gingen met de kano naar de overkant varen, dat was ongeveer 2,8 km heen.

Er was een verborgen waterval te zien aan de overkant. Dat was echt een grote waterval!

Terug varen ging gemakkelijker want de stroming ging met ons mee. We hadden als middageten een soort van smos/club met tomaat, kaas, een soort van vlees, salade, augurken en mayonaise.

Dan zijn we terug nar de tenten gevaren waar we dan hebben een s?sta gehouden. (Want het begon pijpenstelen te regenen). Het heeft de hele avond geregend waardoor we onder de tent zalm hebben gegeten dan nog een dessert (warme appeltaart), nog een beetje gepraat met de andere en dan gaan slapen in de tent.

Dag 11:

Vandaag stonden we op en was het nog altijd aan het regenen :(

Als ontbijt kregen we nu een broodje met ketchup, mayonaise, spiegelei, spek en kaas.

Dat was wel een beetje raar maar het was lekker!

We mochten nog een laatste keer kanoën. We gingen niet ver want het was maar voor eventjes want dan vertrokken we met de boot terug naar onze mobilhome.

Normaal duurde de tour tot 17u en nu kwamen we om 12u30 al aan dus dachten we dat we nog een middageten kregen maar blijkbaar was dat dan niet. Het afscheid was ook maar raar, onze gids zei geen ‘dank’ of ‘het was leuk met jullie’. Hij kwam niet eens meer langs, wij waren gewoon uitgestapt en we stonden te wachten op de gids voor nog een woordje van hem maar hij kwam niet eens meer! Dus wij en de anderen gingen maar weg. We zijn ergens gestopt voor te eten en hebben nog een paar andere stops aan watervallen gedaan en dan kwamen we aan bij onze camping. (Het was de hele dag aan het regenen).

Bij de camping hadden we gezwommen in het meer en gedoucht en dan gaan eten in het restaurant van de camping.