HJJreizen.reismee.nl

Naar Banff

Dag 19:

Als ontbijt hebben we iets mega lekker gegeten, namelijk warme appeltaart!!

Vandaag reden we via de oorspronkelijke weg (er is ook een autostrade, maar daar zie je minder dieren) naar Banff. Als eerste hadden we langs de weg een soort van wolf gezien.

Daarna zijn we nog aan Johnson Canyon gestopt. Daar hadden we een wandeling van 5km gedaan. Het was er heel druk, bij de eerste waterval moest je 30min aanschuiven om hem te kunnen zien terwijl het eigenlijk helemaal niet zo mooi was. We zijn verder gestapt naar de bovenkant van de waterval. Daar was het eigenlijk veel mooier en je moest niet aanschuiven! Dat was al beter. Tijdens de terugweg was het al even druk, je kon niet eens door stappen het was: stappen, stoppen,..... We zijn verder gereden naar een uitzichtpunt waar we lunch hebben gegeten. Er zaten beesten met voelsprieten groter dan hun eigen lijf die ons heel de tijd zaten aan te vallen! Iedereen zelfs papa liep weg van die beesten behalve mama, zei was niet bang en bleef gewoon rustig zitten ??

We reden verder naar een weg ‘Vermillion Lakes Drive’ waar we een teken-opdracht in ons Explorer boekje van Banff moesten doen. P.S. Het is het zelfde boekje als in Jasper maar dan met andere opdrachten.

Dan zijn we naar het Lake Minnewanka gereden waar we in hebben gezwommen. Het was leuk maar wel koud, je kon zelfs vanaf een steen springen in het water!

We zijn dan naar onze camping door gereden die naast het meer ligt. De parkwachter zei dat ze hier deze namiddag nog een beer hadden gezien! Tot nu toe hebben we er toch nog geen gezien.......

Groetjes Hanne

Tante Els

Uw mama is beroemd voor haar stalen zenuwen met insecten. Zo is de rolverdeling: papa zorgt voor dieren met 4 poten, mama zorgt voor dieren met meer dan 4 poten.

Opa Blanden

Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken, zeg.
Lekker eten, mooie wandelingen, zwemmen in koude meertjes en warme bronnen, prachtige vergezichten, ijscrème, allerlei dieren (groot en klein) ... fantastisch.
Wat die megavoelsprietdieren betreft: ik zou eerder opletten met dieren die mega groot zijn en piepkleine (of geen) voelsprieten hebben, maar ja, dat is iets persoonlijks.
Baai de weei, bedankt om ons dagelijks een mooi verhaaltje te sturen.

Oma

Als jullie zo blijven wandelen,kunnen jullie naar school stappen i.p.v.te fietsen en misschien zo beginnen oefenen voor een marathon!!
Hoe gaat het met de plekjes van Jasper? En is hij al gaan zwemmen ?
Wanneer komen jullie aan in Schiphol?
Geniet nog van de laatste dagen.

Rieneke

Jullie mama is dan ook gewoon een echte held natuurlijk. Ik kan me de rust en kalmte al zo inbeelden?
Volgens mij hebben jullie trouwens al lang de medaille voor flinkste en beste stappers verdiend!