HJJreizen.reismee.nl

In Jasper

Dag 13:

Als ontbijt hadden we spek met ei gekregen.

We hadden ontbijt op de parking waar de wandeling van vandaag vertrok, want die parking stond altijd al propvol en hadden we anders geen plaats. De wandeling was 13km en 500m omhoog.

Op het eerste stuk konden ook paarden wandelen, maar gelukkig lagen er niet al te veel paardenstronten. Bij de eerste splitsing kon je kiezen het paardenwegje of het weggetje voor ons.

Wij pakten het weggetje voor ons, dat was al redelijk stijl maar het viel nog mee in vergelijking wat we daarna moesten doen! Het was een pittig stukje en toen we boven kwamen was het heel hard aan het waaien. We moesten een stukje naar beneden en dan terug naar boven. Toen we daar aankwamen waren al die chipmunks super dichtbij ons aan het komen! Dat was wel cool!

Verder onderweg hadden we nog marmotten en pika’s gezien. P.S. Een pika is een soort van hamster en we de denken dat die ook voor komt in Peru.

In het totaal hebben we in de plaats van 13km en 500m naar boven, 15,7km en 800m naar boven.

En dat heeft Jasper helemaal alleen gestapt!

Toen we terug reden kwamen we langs een meer waar we maar eventjes hebben in gezwommen en dan er al terug uit, want het was echt heel koud water.

Dan gebeurde er echt iets heel geks. We waren aan het rijden en opeens stoppen alle auto’s dus wij gaan kijken wat er is gebeurd en langs de weg tussen de bomen zaten twee BEREN!!

We stapten vliegensvlug uit en we gingen kijken, het was echt cool!Dat konden we dus ook al van ons lijstje schrappen waar al de dingen opstonden die we nog graag wouden zien.

En dan zagen we nog super veel deren over de weg lopen!!

Toen we bij de camping kwamen hebben we ons gedoucht, soep en kippenvleugeltjes gegeten en spaghetti gegeten!

Groetjes Hanne

Tante Els

Waren ze broodjes aan het smeren?

Opa Blanden

Waw, 13 km en 500 hoogtemeter was al straf maar 15.7 en 800 hoogtemeter is nog een stapje straffer.
Hoed (of beter gekend als "chapeau")!!!
Hopelijk zijn jullie niet al te stram de komende dagen. Oma en Opa hebben ook een grote wandeling gedaan en worden er bij iedere stap aan herinnerd.
Het ziet ernaar uit dat jullie zowat alle dieren die in Canada te vinden zijn al gezien hebben. Die beren en eerder de walvissen zullen wel ge meest spectaculaire geweest zijn.
Hebben jullie al een moose en een elk gezien? Uw papa zal wel uitleggen hoe jullie het verschil kunnen zien.
Laat de verhalen en foto's maar verder komen. We kijken er iedere dag naar uit.