HJJreizen.reismee.nl

Laatste dag in Jasper

Dag 15:

Als ontbijt hadden we verloren brood/wentelteefjes gegeten. Dat waseen top ontbijt!

Dan moesten we een uurtje rijden naar de hot Springs (een hot Spring is warm water dat uit de rotsen komt, waar je dan in kan zwemmen). Het was echt zalig warm.! Buiten de hot spring had je ook nog twee koude baden, een ervan was 20 graden en het andere was 15 graden. De hot Springs zelf zijn ong. 40 graden. Als je eerst in het koud water gaat en dan in het warm was dat nog warmer dan normaal:) Toen we eruit kwamen moesten we een wandeling doen voor ons Explorer boekje. Dat hadden we in Amerika ook. Het is een boekje dat je in het begin krijgt wanneer je in dat nationaal park bent. In het boekje staan allemaal opdrachten over bv. dieren die je moet spotten, over de hot Springs,........ Als je ong. alle opdrachten hebt volbracht moet je het boekje naar het info center brengen en krijg je van hen dan een beloning! De beloning was een sleutelhanger met Jasper erop! We zijn dan in de stad een wassalon gaan zoeken, inkopen gedaan en souveniertjes gekocht. Jonas heeft een katapult als souveniertje, mama een magneet, Jasper een pull waar Jasper op staat en ikzelf een muts en een zak. Dan zijn we naar de camping gereden.

Groetjes Hanne

Opa Blanden

Konden jullie nog de wandeling van het Explorer boekje doen nadat jullie in de warm water bronnen gezwommen hadden? Normaal is men na warm water bronnen erg moe en wil men een dutje doen.
Jammer voor Jasper dat jullie nu uit Jasper vertrekken ... maar ik ben zeker dat Canada nog mooie zaken voor jullie in petto heeft.

Tante Els

Was er ook maar een Hanne National Park en een Jonas National Park...dan konden jullie allemaal een pull als souvenir hebben