HJJreizen.reismee.nl

Onderweg naar Lake Louise

Dag 16:

Het was een rustige dag vandaag.

We zijn rond 8u30 opgestaan en ontbijten. Dan zijn we vertrokken.

Onze camping lag ergens tussen Jasper en Lake Louise. Onze eerste stop was ergens bij een waterval. Die waterval was echt heel indrukwekkend!!

Daarna hebben we een stop gemaakt bij Colombia Icefield. Je kon er van alles doen. We konden allemaal soorten toeren doen op de gletsjer. Maar dat was wel heel duur dus zijn we naar de voet van de gletsjer gestapt. Het was een grote gletsjer, aan de borden kon je zien waar die bv. 10jaar geleden kwam. In 1890 kwam hij nog tot aan de overkant van de straat. (De gletsjer zelf grensde niet aan de straat, het was 3km voor dat je bij de gletsjer was als je begon aan de straat).

Dan zijn we doorgereden naar een wandeling van 6km. Bij die wandeling zagen we berggeiten en je had uitzicht op de mooie gletsjers en meren. Dat was echt cool!

Toen we aankwamen bij de camping was het 5u. Het was een camping waar niks anders was. Het lag gewoon aan de grote weg die naar Lake Louise ging. Omdat we hier niet zo heel veel konden doen hebben we eerst pasta gegeten en dan chips bij de film ‘de kleine prins’.