HJJreizen.reismee.nl

Nog een dagje in Jasper

Dag 14:

Vandaag deden we in de ochtend het zelfde als gisteren en zagen we vroeg in de morgen een wapiti lopen met een mooi groot gewei! Er was alleen onderwege iets misgelopen nl. we reden dus naar de parking en we moesten naar boven rijden. We stonden klaar om eraan te beginnen en toen stond er een bordje waar op stond ‘wagens boven de 7m mogen niet naar boven’. Wij waren dus daarboven en moesten toen helemaal terugkeren naar de stad, daar een taxi huren, dan terug rijden, daar binnen het half uur: ontbijten, bergschoenen aandoen, de rugzak maken en onze tanden poetsen. Dat was een beetje krap maar het was gelukt!

Onderweg was de taxichauffeur aan het vertellen dat er twee jaar geleden in de nacht een stuk van de gletsjer (zo groot als een appartementsgebouw) in het meer was gevallen waardoor er een grote golf kwam die alles overspoelde. Ze hadden het dan twee jaar dichtgehouden omdat ze het helemaal moesten herop bouwen. Gelukkig dat dat niet was gebeurd overdag want dan zouden er veel slachtoffers en doden zijn gevallen! P.S. Je kon er met onze mobilhome niet op rijden want er waren veel te scherpe bochten die je niet in 1 keer kunt pakken.

We begonnen aan onze wandeling. We hebben in totaal 11km gedaan en 500m omhoog.

Behalve papa en ik, wij hadden nog een berg beklommen waardoor wij ong. 12km en 800m omhoog hebben gedaan. We spraken af met de taxi om 2p.m. en we stonden te wachten, het  was kwart over 2, we stonden te wachten het was half 3... Dan zijn we gaan vragen bij mensen die we tijdens de wandeling tegenkwamen of we mee konden rijden tot beneden. Ze vonden het goed en we mochten op elkaars schoot zitten voor allemaal in de auto te geraken. Dat was lief!

We waren net vertrokken toen we de taxi zagen, maar ja die was te laat... We zijn terug gereden en onderweg nog een waterval gaan bezoeken. Toen we aankwamen hadden we filmavond gehouden. De film heette ‘Asterix en het geheim van de toverdrank’. En bij die film aten we pizza!

In Jasper

Dag 13:

Als ontbijt hadden we spek met ei gekregen.

We hadden ontbijt op de parking waar de wandeling van vandaag vertrok, want die parking stond altijd al propvol en hadden we anders geen plaats. De wandeling was 13km en 500m omhoog.

Op het eerste stuk konden ook paarden wandelen, maar gelukkig lagen er niet al te veel paardenstronten. Bij de eerste splitsing kon je kiezen het paardenwegje of het weggetje voor ons.

Wij pakten het weggetje voor ons, dat was al redelijk stijl maar het viel nog mee in vergelijking wat we daarna moesten doen! Het was een pittig stukje en toen we boven kwamen was het heel hard aan het waaien. We moesten een stukje naar beneden en dan terug naar boven. Toen we daar aankwamen waren al die chipmunks super dichtbij ons aan het komen! Dat was wel cool!

Verder onderweg hadden we nog marmotten en pika’s gezien. P.S. Een pika is een soort van hamster en we de denken dat die ook voor komt in Peru.

In het totaal hebben we in de plaats van 13km en 500m naar boven, 15,7km en 800m naar boven.

En dat heeft Jasper helemaal alleen gestapt!

Toen we terug reden kwamen we langs een meer waar we maar eventjes hebben in gezwommen en dan er al terug uit, want het was echt heel koud water.

Dan gebeurde er echt iets heel geks. We waren aan het rijden en opeens stoppen alle auto’s dus wij gaan kijken wat er is gebeurd en langs de weg tussen de bomen zaten twee BEREN!!

We stapten vliegensvlug uit en we gingen kijken, het was echt cool!Dat konden we dus ook al van ons lijstje schrappen waar al de dingen opstonden die we nog graag wouden zien.

En dan zagen we nog super veel deren over de weg lopen!!

Toen we bij de camping kwamen hebben we ons gedoucht, soep en kippenvleugeltjes gegeten en spaghetti gegeten!

Van Clearwater naar Jasper

Dag 12:

Het is 13 augustus en dat is papa zijn verjaardag!!

Vandaag vertrokken we uit Clearwater naar Jasper (niet mijn broer hé:).

Het was 3u rijden volgens de gps. Onze eerste stop was bij een viewpoint waar we hebben gegeten. Daarvoor moesten we wel 3km op een niet aangelegde weg rijden en de viewpoint zelf was niet echt mooi. Dan zijn we 2u verder gereden tot in Mount Robson park(Mount Robsen is de hoogste berg van heel Canada zo een 3900m hoog) waar we in het visite center wat hebben rondgelopen en waar we een ijsje hebben gegeten. Ik bestelde 1 bol, maar het was wel 1 grote bol. In België zouden dat 3 bollen zijn (maar dat vond ik niet erg:).

Wat we wel waren vergeten was dat de tijd een uur verder zou draaien dus tegen dat we aankwamen in Jasper was het al 7u. Voor papa zijn verjaardag hebben we goed geaperetiefd.

En als avondeten zelfgemaakte hamburgers met frietjes!!

P.S. Gisteren hadden we om 19u gereserveerd om te gaan eten en we hadden pas ons eten om 20u30!

De kanotocht

Vandaag maak ik een blog van vier dagen want ik ben op kanotocht geweest.

Daar had ik geen internet.

De blogs zullen ook iets korter zijn want ik moest ze dan allemaal op 1 dag schrijven en dat is wel veel!

Dag 8:

We hebben tot 8u geslapen en dan zijn we vertrokken met de mobilhome naar Clearwater.

Het was 6u rijden, de eerste stop was al na 30 min rijden.

Er was een mooie waterval te zien ongeveer 2km stappen.

Daarna begon het minder leuke stuk. We waren 2u aan het rijden toen we opeens moesten stoppen. Er was een file. We stapten uit en gingen kijken wat er aan de hand was. Er was een erg auto-ongeluk gebeurd! Het was op een brug gebeurd.De mensen bij wie het gebeurd was waren veel te snel aan het rijden.

Ze konden hun bocht blijkbaar niet pakken en vlogen uit de bocht, waardoor ze tegen de brug terecht kwamen en dan zo in het water vielen. Er werden 3 mensen afgevoerd, 2 ervan waren niet gewond want ze konden via het raam naar buiten gaan en zo uit de auto naar boven zwemmen. De andere hebben we niet gezien maar is dus ook ontsnapt uit de auto. De vierde was waarschijnlijk dood want die hebben ze niet gevonden. We hebben 4u staan wachten (want de auto moest nog gevonden worden). Gelukkig dat wij een mobilhome hadden want wij konden eten, plassen,.... De mensen in een gewone auto hadden geen eten bij zich en konden ook niet plassen. P.S. Papa was naast Maarten Van Grammeren aan het lopen terwijl hij het niet door had! Hij was daar ook in de file aan het wachten:)

Toen we eindelijk door mochten rijden was het dus al 4u en we moesten nog 4á5u rijden!

We hebben 3u gereden en dan waren we in een stad waar we inkopen deden.

Dan moesten we nog 2u rijden maar we hadden al honger dus hebben we een picnic-plaatsje gevonden waar we hebben gegeten.

Tegen dat we aankwamen was het 21u30 dus zijn we meteen gaan slapen.

Dag 9:

Vandaag vertrokken we op kanotocht. We kwamen aan bij het hutje van de organisatie.

We moesten 1u15 varen naar onze camping, we kwamen aan op onze camping.

Er was een strand en daarachter twee plaatsen voor de tenten. Wij waren in een tent met vijf en twee andere mensen sliepen in hun tent. De gids heette Mich. Hij zei bijna niets alleen als we iets vroegen. Na het middageten zijn we vrij mogen gaan kanoën, er was wel veel wind waardoor we niet veel hebben kunnen varen met de kano. Als avondeten kregen we iets subliems!

We kregen een steak met aardappel in de vel, in de aardappel zaten champignons met ajuinen. Verder hadden we er een maïskolf, salade en koude groentjes er nog bij gekregen.

Als dessert kregen we huisgemaakte cake met slagroom en en we konden ook marshmallows roosteren op het vuur.

Dag 10:

Vandaag waren we al redelijk vroeg wakker. Als ontbijt kregen we spek met ei.

We gingen met de kano naar de overkant varen, dat was ongeveer 2,8 km heen.

Er was een verborgen waterval te zien aan de overkant. Dat was echt een grote waterval!

Terug varen ging gemakkelijker want de stroming ging met ons mee. We hadden als middageten een soort van smos/club met tomaat, kaas, een soort van vlees, salade, augurken en mayonaise.

Dan zijn we terug nar de tenten gevaren waar we dan hebben een s?sta gehouden. (Want het begon pijpenstelen te regenen). Het heeft de hele avond geregend waardoor we onder de tent zalm hebben gegeten dan nog een dessert (warme appeltaart), nog een beetje gepraat met de andere en dan gaan slapen in de tent.

Dag 11:

Vandaag stonden we op en was het nog altijd aan het regenen :(

Als ontbijt kregen we nu een broodje met ketchup, mayonaise, spiegelei, spek en kaas.

Dat was wel een beetje raar maar het was lekker!

We mochten nog een laatste keer kanoën. We gingen niet ver want het was maar voor eventjes want dan vertrokken we met de boot terug naar onze mobilhome.

Normaal duurde de tour tot 17u en nu kwamen we om 12u30 al aan dus dachten we dat we nog een middageten kregen maar blijkbaar was dat dan niet. Het afscheid was ook maar raar, onze gids zei geen ‘dank’ of ‘het was leuk met jullie’. Hij kwam niet eens meer langs, wij waren gewoon uitgestapt en we stonden te wachten op de gids voor nog een woordje van hem maar hij kwam niet eens meer! Dus wij en de anderen gingen maar weg. We zijn ergens gestopt voor te eten en hebben nog een paar andere stops aan watervallen gedaan en dan kwamen we aan bij onze camping. (Het was de hele dag aan het regenen).

Bij de camping hadden we gezwommen in het meer en gedoucht en dan gaan eten in het restaurant van de camping.

Groeten Hanne

Laatste dag in Whistler

Dag 7:

Vandaag hadden we als ontbijt koffiekoeken. Dat was echt jammie:)

Daarna zijn we terug een wandeling gaan doen van 4u.

We moesten gelukkig niets overslaan want we waren goed op tijd vertrokken.

We moesten wel een stevige klimop doen maar daarna werden we beloont met een snoepje!

We gingen eten aan een mooi meertje(waar wel kei veel dazen, vliegen, muggen,.......

Toen we terug keerden kwamen we twee meisjes die nootjes bij hadden.

De meisjes gaven ons een paar nootjes om de vogeltjes die daar rond vlogen te voeren.

Jasper en ik legden de nootjes op onze handen en de vogeltjes stormden er op af (ze kwamen zelfs op ons hoofd). Daarna zijn we door gestapt tot we aan het einde van de wandeling waren.

Dan zijn we met de gondola’s van Black Bomb (waar we toen waren) naar Whistler Village (waar we gisteren waren) gegaan.Dat was de hoogste kabelbaan van heel de wereld! Daarom hebben we ook een kwartier extra aangeschoven om in de gondola te zitten met glazen vloer.

We kwamen aan en we zagen een ijskraampje dus kregen we een ijsje.

We kwamen beneden aan en dan gingen we iets heel leuks doen namelijk.....een ziptrek!

De ziptrek was heel leuk, we moesten een pak aan doen en een helm, we reden met een busje naar het begin, en de eerste zipline stond voor ons klaar.

In het totaal waren er 5 ziplines 2 korte ziplines, 2 lange ziplines (waar Jasper met een begeleider moest omdat hij te weinig woog) en 1 zipline waar je ondersteboven kon hangen.

Jasper en ik hingen helemaal ondersteboven met handen los, Jonas, papa en mama ondersteboven met handen vast(want papa was het vergeten).

De langste zipline die wij deden was even lang als de Eifeltoren hoog is!

Achteraf konden we foto’s bekijken van tijdens de ziplines.

Het was al 6u30 tegen dat we aankwamen, we hadden nog snel een paar chipjes gegeten en dan pizza time!

In Whistler

Dag 6:

Nu mochten we eindelijk uitslapen en we kregen als ontbijt spek met eieren!

Beter kan de ochtend niet zijn!!

Vandaag gingen we wandelen in de bergen.

Als eerste gingen we met de eitjes naar boven, normaal gezien moesten we dan met een zetellift naar boven gaan maar papa vond dat maar niets dus zijn we te voet naar boven gestapt.

Dat was ongeveer 1u30 stappen, dan kwamen we aan bij het einde van die zetellift waar we dan een wandeling van 4u gingen doen. We begonnen er pas aan om 11u waardoor we al snel honger kregen en dus zochten we een plekje in de schaduw voor te eten.

We moesten in de namiddag nog 3u stappen (wat eigenlijk te veel was voor in de namiddag nog te doen) dus gingen we een stukje over slaan (er was veel file aan de eitjes waardoor we pas om 11u konden beginnen aan de wandeling) het binnenpadje was namelijk maar 1u15 wandelen.

Tijdens de wandeling hadden we heel mooie appel-blauw-zee-groene meren gezien, we hadden uitzicht op mooie bergen, hebben in de sneeuw gestapt en zagen zelfs een marmot!

We kwamen op het zelfde punt aan als deze voormiddag. We namen de zetellift naar beneden (waar heel veel volk stond aan te schuiven). Daarna moesten we een klein stukje naar boven wandelen om dan de eitjes naar benden te nemen. Onderweg zagen we vanuit de eitjes mountainbikers rijden en coole stunts doen. Toen we terug bij de mobilhome aankwamen reden we naar een meertje waar we in konden zwemmen. Dat meertje was wel koud maar na een tijd werd je het wel gewoon(er was ook een platvorm dat op het water lag waar heel veel kak op lag:):) Daar hadden we ook een ijsje gekregen:)

We reden terug naar de camping, gingen eten en dan slapen.

P.S. We doen ook elke avond met onze familie een kersenpit wedstrijd, dan moet je een kersenpit zover mogelijk uitspuwen:)

Van Campbell River naar Whistler

Dag 5:

Nu mochten we weer al niet uitslapen! (Maar morgen wel:)

Want we moesten de Ferry terug pakken maar we hadden geen reservatie dus moesten we er 1u30 op voorhand zijn. Terwijl we aan het wachten waren voor dat we konden vertrekken hadden we daar chocoladebommetjes gekocht. Elk van ons mocht er een kiezen: Jonas had een verjaardag- chocoladebom,Jasper had een in de vorm van een beertje, Mama had met cheescake, Papa met crème-brulee en ik met bubbel gum. Die waren super!

We hadden geluk en konden de boot van 11u nemen waardoor we al snel in Vancouver aankwamen. We gingen 2 wandelingen naar watervallen doen.

Bij de eerste wandeling gingen we voor het eerste een cache zoeken in Canada!

Papa had de cache gevonden maar het was niet eerlijk verlopen.

Papa had namelijk niet alle hints gegeven want hij zij:’de hint is dat het ergens ligt bij een 6m lange boom en die 1m dik is en de boom is een omgevallen ceder.

Dus wij maar zoeken bij een omgevallen ceder die 6m lang is en 1m breed.

Maar de echte tip was eigenlijk dat het 10m ten noorden van de omgevallen ceder die 6m lang is en 1m breed.

TYPISCH PAPA!

Bij de volgende waterval wouden we een ijsje kopen maar dat was er niet dus was het zonder.

Onze camping in Whistler is wel mooi, ik heb me net gedoucht en we zijn klaar om te eten en dan marshmallows roosteren boven het vuur!

Van Ucluelet naar Campbell River

Dag 4:

Vandaag moesten we redelijk vroeg vertrekken want we moesten rijden naar CampbellRiver zo een 3u30 rijden.

En we moesten daar om 11u30 al zijn.

Onderweg zijn we gestopt om een broodje te kopen in de Subway.

Toen we aankwamen waren we nog op tijd.

We gingen namelijk een whalewatching doen.

We hadden veel geluk want we hadden: orka’s, walvissen die hoge sprongen in de lucht deden, zeeleeuwen, zeehonden en vele soorten vogels gezien.

Daarna zijn we inkopen gaan doen naar onze camping gereden.

Er was ook een heel koud beekje waar we hadden in gezwommen.

En daarna eten en bedtijd.