HJJreizen.reismee.nl

Van Qualicum beach naar Ucluelet

Dag 3:

Vandaag waren we om 6u al wakker.

We hebben gegeten, ons klaargemaakt, en vertrokken naar Tofino en Ucluelet.

Daar voor zijn we in de voormiddag gestopt in Port Alberni waar we in een meer hebben gezwommen.

Het water was wel niet zo heel warm :)

Daarna zijn we dus doorgereden naar Tofino waar we allemaal kleine wandelingetjes hebben gedaan van 1km.

De eerste was langs het strand.

Daarna zijn we naar een uitkijkpunt gestapt. Waar je uitzicht had op de zee en de bergen.

De twee laatste waren in een regenwoud.Het gekke was dat het regenwoud vlak naast de zee lag.

We zijn dan doorgereden naar onze campingplaats in Ucluelet.

Tot morgen,

Van Vancouver naar Vancouver Island

Dag 2:

Jammer genoeg waren we vandaag heel vroeg wakker om 2u al.

We moesten nog wat verder slapen maar dat lukte niet.

Om 6u30 konden we al ontbijten.

We moesten vroeg ontbijten want om 8u30 kwamen ze ons halen om onze mobilhome te gaan halen.

Daarna zijn we nog wat basisinkopen gaan doen en dan konden we vertrekken.

We namen een metro naar het centrum van Vancouver om daar onze fietsen op te halen(want we hadden fietsen gehuurd).

In de buurt was er een groot park, Stanley Park, waar we hebben gefietst.

Het was een heel groot park met:een zwembad, een waterspeeltuin, een golfterrein, veel speeltuinen,.........

Nadat we in het park hadden gefietst zijn we langs de jachthaven gefietst.

In de jachthaven stonden heel grote cruiseschepen en zelfs watervliegtuigen!

Toen we terug bij de mobilhome waren zijn we naar de ferry gereden die van Tsawwassen naar Nanaimo vaarde.

We zaten 2u op de ferry.

We kwamen aan, reden naar de camping en gingen slapen.

Dag

Dag 1: van Schiphol naar Vancouver

Dag 1:

Vandaag rond 8u opgestaan zodat we rond 9u15 naar Schiphol konden rijden.

De rit ging vlot zelfs toen we over Antwerpen en Rotterdam reden.

Ik was nog nooit in Schiphol geweest maar uiteindelijk zag je wel dat Schiphol veel groter is dan Zaventem.

Het inchecken, de valiezen controleren en het boarden verliep allemaal vlot.

De vlucht zelf duurde 9 uur dat is wel best lang dus was er een kleine tv waarop je van alles kon doen.

We kregen 2 maaltijden en terwijl we aan het slapen waren kregen we een ijsje.

Na de vlucht moesten we gelukkig niet te lang wachten voor de paspoort controle en konden we snel naar het hotel.

Een busje kwam ons voor het hotel halen, als we alles hadden geïnstalleerd in onze kamers hebben we nog een klein wandelingetje in het park gedaan (want we waren natuurlijk nog moe) waar we nog kleine diertjes hebben gezien zoals: konijntjes, chipmunks, eekhoorns en eenden.

Hopelijk worden we middernacht of heel vroeg in de ochtend niet wakker met het tijdsverschil :)

Aftellen naar Canada

Dag iedereen,

Nog maar twee nachten slapen en het is zover,....... we vertrekken naar Canada!

Ik heb er al zoveel zin in!

Maar ja, nu we nog niet in Canada zijn ben ik bij oma en opa.

Gisteren hebben we een van mijn favoriete desserten gemaakt en dat is,......rijstpap!

Nu zijn we aan het aperitieven (chips met guacamole en cola) en daarna gaan we blindevinken eten.

Tot over twee dagen in het vliegtuig naar Canada!

Six Flags Magic Mountain

Hoi,

Deze ochtend zijn we naar Six Flags gereden, dat was echt niet zo ver. Er was wel veel volk maar zo veel hebben we nu ook niet moeten aanschuiven. Ik ben samen met papa op Superman geweest en die ging 160kmh achteruit en dan meer dan 100m recht omhoog en dan vielen we terug naar beneden. Dat vond ik de leukste attractie maar er waren heel veel leuke attracties! We zijn er gebleven van 10u tot 20u. Jasper en Jonas hebben zicht geamuseerd in het Bugs Bunny land. Daar was een grote speeltuin en die was heel leuk. Helemaal op het einde hebben we met ronde bootjes in een wildwaterbaan gegaan en ik en Jonas zaten aan de foute kant want we waren helemaal nat! Nu de laatste nacht in Amerika en dan terug naar huis.

Groeten,

Afscheid mobilhome

Hoi,

vandaag moesten we heel vroeg opstaan omdat we onze mobilhome moesten afgeven. We moesten nog twee uur rijden en waren maar net op tijd bij het verhuurbedrijf! Daarna werden we met de shuttle naar ons hotel gebracht. Dan hebben we een auto gehuurd en naar Santa Monica strand gereden. Daar hebben we in de baai gezwommen en daar waren veel grote en sterke golven. 's avonds zijn wedan in een Argentijns restaurant gaan eten en dat was nog lekkerder als dat andere in de lodge (north rim). Morgen gaan we naar Six Flags!

groeten,

In de richting van Los Angeles

Hoi,

We zijn in de richting van Los Angeles gereden.

Dat was 6u rijden dus we waren in de loop van de namiddag toegekomen in Palm Springs. Daar hebben we nog goed gezwommen in een heel mooi zwembad! Dat was heel leuk! Savond hebben we lekkere pizza gegeten. Toen het donker was was het heel mooi buiten met alle lichtjes. Dat was jammer genoeg onze laatste dag in de mobilhome...

Groeten Hanne!!!

Laatste, maar zwaarste wandeling van de vakantie!

Hoi,

Na ontbijt met shuttle bus naar begin van de South Kebab trail gereden: eerst hebben we hier ongeveer 500m naar beneden gestapt in de canyon wat steil was. Daarna moesten we eerst het steilste stuk terug naar boven in de vlakke zon wat niet zo leuk was omdat het zo warm was. Op een vlakker stuk waren we Nederlanders tegengekomen met dezelfde draagrugzak als ons wat we wel leuk vonden. Het laatste stuk was gelukkig in de schaduw en daar zijn Jonas en ik zo snel gegaan dat papa ons niet kon inhalen!

Dan met de shuttle bus terug naar het visitor centre waar we juist op tijd waren want het begon te regenen...na gegeten te hebben in onze mobilhome, zijn we met ander busje naar El Tovar gereden waar de ranger verhalen vertelde van de natuur. Daarna hebben Jonas en ik onze 7de ( en laatste) junior ranger badge gekregen!

In de namiddag heeft het nog vaak geregend dus snel terug naar onze mobilhome gegaan waar we lekkere pasta hebben gemaakt en dan een filmavondje hebben gehouden: kung fu panda 3!